Banki o 3 proc. więcej na reklamy. Liderami ING Bank Śląski i BZ WBK
W I połowie br. cennikowe budżety reklamowe banków (bez internetu) wyniosły 652,5 mln zł, z czego prawie trzy czwarte trafiło do telewizji. Najwięcej wydały ING Bank Śląski i BZ WBK, a budżet tego drugiego, tak samo jak Banku Millennium, wzrósł niemal o połowę.
Od stycznia do czerwca br. banki cennikowo przeznaczyły na reklamy (bez uwzględnienia internetu) 652,49 mln zł, o 20 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,2 proc. Kwota ta obejmuje tylko budżety na promocję ofert typowo bankowych, bez usług takich jak ubezpieczenia, fundusze czy produkty strukturyzowane.
Po prawie 70 mln zł cennikowo wydały ING Bank Śląski i Bank Zachodni WBK. Budżet pierwszego wyniósł 69,72 mln zł, o 9,8 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 16,4 proc.). W ostatnich kampaniach ING drugoplanową rolę grał Marek Kondrat, natomiast na pierwszym planie wystąpili Jacek Braciak i Agata Kulesza w reklamie konta oszczędnościowego (zobacz szczegóły), Adam Woronowicz w reklamie pożyczki gotówkowej (obejrzyj ten spot) i psycholog Jacek Walkiewicz w kampanii pożyczki (więcej o tym).
Z kolei wydatki BZ WBK wzrosły w skali roku o 22,7 mln zł, czyli aż o 48,3 proc. W minionym półroczu bank kontynuował komunikację opartą na wizerunku Kevina Spacey - w tegorocznych reklamach słynny aktor wystąpił z Anną Dereszowską, promując kredyt gotówkowych (obejrzyj ten spot), Arkadiuszem Jakubikiem w kampanii konta mobilnego (zobacz szczegóły) oraz z Aleksandrą Kisio w kampanii kredytu gotówkowego (więcej na ten temat).
>>> Telekomy tną wydatki reklamowe: T-Mobile o dwie trzecie, Polkomtel o 30 proc.
Podobny wzrost zanotował Bank Millennium - jego budżet w I połowie br. był o 18,5 mln zł większy niż rok wcześniej (to 46,2 proc. w górę). W br. bank reklamował pożyczkę konsolidacyjną (obejrzyj ten spot), aplikację mobilną (więcej o tym) i konto oszczędnościowe (zobacz szczegóły).
Budżet mBanku zwiększył się w skali roku o 3,6 mln zł (czyli o 7,9 proc.), do 48,9 mln zł. Bank w marcu i kwietniu reklamował swoje usługi mobilne i elektroniczne, m.in. mOkazje (więcej na ten temat), a w maju promował się jako „ikona mobilności” (zobacz więcej).
>>> 22 proc. więcej na reklamy kosmetyków. Liderami L’Oreal, P&G i Nivea
Z kolei wydatki Alior Banku wzrosły o 12 mln zł, czyli o 39,6 proc. Bank w ostatnich miesiącach reklamował m.in. Konto Wyższej Jakości (obejrzyj ten spot), natomiast za kampanię T-Mobile Usług Finansowych- wspólnej oferty Alior Banku i T-Mobile Polska, która zastąpiła Alior Sync - z udziałem Roberta i Anny Lewandowskich odpowiada telekom (więcej o tej akcji).
Wydatki reklamowe banków |
||
(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2013 |
I-VI 2014 |
ING BANK ŚLĄSKI |
59 904 491 zł |
69 721 099 zł |
BANK ZACHODNI WBK |
46 895 072 zł |
69 566 867 zł |
BANK MILLENNIUM |
40 050 411 zł |
58 558 521 zł |
MBANK |
45 299 364 zł |
48 884 864 zł |
ALIOR BANK |
30 367 764 zł |
42 391 760 zł |
wszyscy reklamodawcy |
632 464 038 zł |
652 490 030 zł |
W I połowie br. 479,3 mln cennikowych wydatków reklamowych banków trafiło do telewizji, stanowiąc 73,5 proc. całościowych budżetów. Nakłady na reklamy telewizyjne wzrosły w skali roku o 13,8 mln zł (3 proc. w górę).
Zmalały natomiast wydatki reklamowe w radiu i gazetach. W pierwszym medium spadły o 2,9 mln zł (5,9 proc. w dół), a w drugim - aż o 11 mln zł (26,7 proc. w dół). Za to nakłady w magazynach zwiększyły się o 7,6 mln zł (26,3 proc. w górę), na outdoorze o 9,2 mln zł (wzrost o 35,7 proc.), a w kinach o 3,6 mln zł (16,5 proc. w górę).
>>> Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)
Wydatki reklamowe banków |
||
(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2013 |
I-VI 2014 |
Telewizja |
465 496 164 zł |
479 328 852 zł |
Radio |
48 223 494 zł |
45 355 564 zł |
Gazety |
41 141 260 zł |
30 130 179 zł |
Magazyny |
28 977 616 zł |
36 591 881 zł |
Outdoor |
25 876 651 zł |
35 125 765 zł |
Kina |
22 043 953 zł |
25 680 659 zł |
Indoor |
704 900 zł |
277 130 zł |
Jeśli chodzi o internet, to dostępne są na razie dane z I kwartału br. Według badania IAB AdEx, cała branża finansowa miała 13 proc. udziału w rynku wartym 573,9 mln zł, zatem jej faktyczne wydatki wyniosły 74,6 mln zł (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Banki o 3 proc. więcej na reklamy. Liderami ING Bank Śląski i BZ WBK