Właściciel AXN zapowiada inwestycje w treści. „Nie ma planów zmiany portfolio kanałów”
W ostatnim czasie platforma cyfrowa Orange wycofała z oferty kanały AXN. Podobnie postąpiły słowaccy operatorzy płatnej telewizji Digi i Magio. Antenna Entertainment, która od jesieni 2021 roku jest właścicielem stacji w Europie Środkowo-Wschodniej zapewnia Wirtualnemedia.pl, że Polska to dla niej ważny rynek.
22 lutego z oferty IPTV Orange zniknęły: AXN, AXN Spin, AXN Black i AXN White. W zamian firma dołączyła nowości. - Do Pakietu Optymalnego dołącza bez dodatkowych opłat w ramach obowiązującej umowy dwa kanały: TVP Nauka HD i CBS Reality. Pakiet Komfortowy powiększy natomiast o sześć kanałów: Novelas+ HD, Novela TV HD, Motowizja HD, Mixtape HD, Water Planet HD i Active Family HD – poinformowała platforma cyfrowa.
W sierpniu 2022 roku stacje AXN zostały zdegradowane na liście kanałów platformy cyfrowej Canal+. AXN został przeniesiony z 56 na 114 pozycję, a AXN Black, AXN White i AXN Spin, które wcześniej zajmowały miejsca 193-195, teraz są dostępne na kanałach 291-293, za włoskimi stacjami Rai, TV Okazje, Tele 5 i Polonią 1. Sony Pictures Television Network w październiku 2021 roku sprzedał stacje AXN w Europie Środkowo-Wschodniej greckiej Antenna Group.
„Pracujemy nad rozwojem oferty programowej”
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl właściciel stacji AXN zapewnia, że nie zamierza zmniejszyć liczby kanałów na polskim rynku.
- Antenna Entertainment nie ma planów zmiany portfolio kanałów AXN w Polsce. Wszystkie dotychczasowe kanały AXN, AXN White, AXN Black i AXN Spin będą nadal dostępne u operatorów – informuje grecka firma.
Dalej spółka zapewnia, że będzie dbać o jakość treści dostępnych w polskojęzycznych kanałach. - Polska to ważny kraj dla naszej firmy. Z chęcią inwestujemy na jej terenie, rozpowszechniając nabyte przez nas treści w postaci nowych seriali czy filmów. Naszym celem jest dostarczenie polskim widzom najlepszych treści wpisujących się w DNA naszych stacji – przekonuje Antenna Entertainment.
Firma chwali się też nowościami, które trafiły do ramówki w ostatnim miesiącu. - W lutym br. w ramówkach stacji pojawiły się kontynuacje znanych i lubianych seriali, najnowsze sezony seriali tj. „The Good Doctor”, „Rekrut”, „S.W.A.T. – jednostka specjalna”, „Agenci NCIS” oraz „Agenci NCIS: Los Angeles”. Wiosną na widzów czekają kolejne premiery serialowe i filmowe. Pracujemy nad rozwojem oferty programowej na kolejne lata, jak tylko sfinalizujemy rozmowy z dostawcami treści, tytuły pojawią się w ramówce stacji – zapowiada właściciel AXN.
Kanały filmowe-serialowe, takie jak AXN, są najbardziej narażone na utratę widowni w związku z rozwojem serwisów streamingowych typu Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max czy SkyShowtime. AXN był kiedyś w czołówce kanałów tematycznych pod względem widowni. Z danych Nielsena wynika, że w listopadzie 2022 udział stacji w rynku w grupie 4+ wyniósł 0,21 proc. Gorzej poradziły sobie: AXN White (0,09 proc.), AXN Black (0,07 proc.) i AXN Spin (0,03 proc.).
Dołącz do dyskusji: Właściciel AXN zapowiada inwestycje w treści. „Nie ma planów zmiany portfolio kanałów”