Anna Lewandowska i Tomasz Rożek pomogą dzieciom zaprzyjaźnić się z aktywnością fizyczną. Rusza akcja „Sport. To Lubię!”
Fundacja Nauka. To Lubię wraz z inicjatorami, Tomaszem Rożkiem i Anną Lewandowską, uruchamiają akcję społeczną „Sport. To Lubię”, mającą na celu zwiększenie aktywności fizycznej wśród dzieci w wieku 6-10 lat oraz ich rodziców. W obliczu alarmujących danych dotyczących kondycji fizycznej najmłodszych Polaków, projekt zachęca rodziców i ich dzieci do odkrywania radości płynącej ze wspólnego uprawiania sportu.
Niedostateczna aktywność fizyczna wśród dzieci to problem, który wymaga natychmiastowego działania. Statystyki są nieubłagane: z najnowszych badań wynika, że 32 proc. polskich dzieci w wieku 7-9 lat zmaga się z nadwagą lub otyłością (raport Światowej Organizacji Zdrowia, pacjent.gov.pl), a 88 proc. nie jest w stanie wykonać podstawowych ćwiczeń gimnastycznych (raport: "Aktywny powrót do szkół" MEN/AWF w Warszawie).
- Regularnie pojawiają się badania, które alarmują o stanie zdrowia i kondycji polskich dzieci. Oczywiście moglibyśmy przekazywać je dalej, ale nie na tym nam zależy. W akcji “Sport. To Lubię” łączymy dwa tylko z pozoru odległe światy - sportu i nauki - bo wierzymy, że daje to szansę wprowadzić realną zmianę w społeczeństwie. Dostarczamy rodzicom konkretne narzędzia, z pomocą których łatwo zakochają dzieci w sporcie – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Rożek, influencer popularnonaukowy i twórca Fundacji Nauka. To Lubię.
Projekt „Sport. To Lubię” jest odpowiedzią na trendy dotyczące spadającej aktywności fizycznej wśród najmłodszych. Akcja społeczna dostarcza wiedzę o działaniu ludzkiego organizmu i wpływie aktywności fizycznej na zdrowie w atrakcyjnej, zrozumiałej formie zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.
Zobacz: Tomasz Rożek i Maciej Kawecki szukają na świecie polskich naukowców. Rusza cykl “Innowatorzy”
„Sport. To Lubię”. Wskazówki dla dzieci i rodziców
"Sport. To Lubię" ma pokazać, że aktywność fizyczna dzieci w przedziale 6-10 lat to nie tylko zdrowie, ale także doskonała forma zabawy i integracji rodzinnej. Każde dziecko powinno mieć możliwość odkrycia radości płynącej z ruchu, a każdy rodzic - narzędzia, by tę radość wspierać i rozwijać.
Misją projektu jest przekonanie, że sport może być przyjemnością i wartościowym elementem codziennego życia rodzinnego. Akcja oferuje rodzicom i ich pociechom szereg materiałów edukacyjnych, w tym serię książek, content audio i video, aplikację mobilną oraz poradniki, które w przystępny sposób prezentują wiedzę o działaniu organizmu ludzkiego i wpływie aktywności fizycznej na zdrowie. Inicjatorzy – Anna Lewandowska i Tomasz Rożek – dzielą się wiedzą, bo wierzą, że w ten sposób, poprzez odpowiednie poznanie tematu, można skutecznie zmienić swoje nawyki i tym samym obrócić codzienność o 180 stopni. To jednak nie wszystko.
Projekt ma na celu nie tylko informowanie, ale przede wszystkim aktywizowanie dzieci i rodziców do wspólnych treningów, ucząc, jak łatwo i przyjemnie wprowadzić ruch do codziennej rutyny. Zależy nam na realnej zmianie, dlatego trenerka Anna Lewandowska i popularyzator nauki Tomasz Rożek, poza dostarczeniem wiedzy i wskazówek, zaproszą dzieci do wspólnych ćwiczeń i szukania wraz z bliskimi idealnej dla siebie aktywności fizycznej.
- Ruch to doskonały prezent, jaki możemy dać naszym dzieciom. Sport można lubić. Trzeba go tylko poznać. Wszystko zaczyna się od zabawy - razem nauczymy nasze dzieci lubić aktywność fizyczną i stworzymy okazję do wspólnego spędzania czasu – zapowiada Ania Lewandowska.
Zobacz: Nowa inicjatywa Anny Lewandowskiej. Pomoże młodym
Cel: 300 tysięcy aktywnych dzieci w ciągu 2 lat
Akcja “Sport. To Lubię” ma dosłownie poderwać najmłodszych z kanapy. Projekt ma ambitny cel – dotrzeć do 300 000 dzieci w ciągu dwóch lat, promując regularną aktywność fizyczną jako źródło radości i zabawy.
„Zależy nam na sprawczości, dlatego łączymy siły świata sportu i nauki. Wierzymy, że dzięki temu jesteśmy w stanie realnie wpłynąć na nawyki polskich rodzin, czyli doprowadzić do sytuacji, w której codzienna dawka ćwiczeń stanie się wyczekiwaną przyjemnością, a nie niechcianą koniecznością” – wyjaśniają twórcy akcji w opisie projektu.
- Cel, który postawiliśmy sobie wraz z Anią Lewandowską, jest ambitny. Wierzymy, że dzięki naszym wspólnym działaniom, aktywność fizyczna stanie się dla rodzin, które skorzystają z naszych materiałów, źródłem radości i zabawy. Pamiętajmy, że zaledwie 15 minut sportu dziennie może przynieść znaczące korzyści dla zdrowia i samopoczucia - mówi Tomek Rożek.
Każdy dzień to okazja do ruchu
Organizatorzy zachęcają do regularnego odwiedzania strony Sporttolubie.pl, gdzie znajdą się wszystkie niezbędne dla rodziców informacje, materiały edukacyjne oraz inspiracje do aktywnego spędzania czasu.
- Warto patrzeć na aktywność fizyczną nie jako na zawodowy sport i rywalizację, ale przede wszystkim na inwestycję w swoją przyszłość na różnych płaszczyznach. Wspólne, rodzinne ćwiczenia są sposobem na budowanie silnych, zdrowych relacji z naszymi dziećmi. Dzięki temu uczymy je, że zdrowy styl życia jest czymś naturalnym i wpisanym w codzienność - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Lewandowska.
Kampanię przygotowała Fundacja Nauka. To Lubię, a patronat merytoryczny objęła Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym akcji.
Dołącz do dyskusji: Anna Lewandowska i Tomasz Rożek pomogą dzieciom zaprzyjaźnić się z aktywnością fizyczną. Rusza akcja „Sport. To Lubię!”