Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia
Amazon zawarł umowę w sprawie nabycia do 15 procent akcji Just Eat Takeaway.com, właściciela aplikacji Grubhub. Amerykańscy klienci platformy Prime z darmowymi dostawami jedzenia przy zakupach powyżej 12 dolarów.
Amazon od pewnego już czasu stara się poszerzyć swoją działalność poza typowy rynek e-commerce, z którym jest głównie kojarzony jako firma. Koncern coraz częściej spogląda na segment dostarczania jedzenia zamawianego online. Przykładem może być fakt, że w 2020 r. Amazon zainwestował poważne kwoty w startup Deliveroo zajmujący się dostawami zamówień.
Grubhub na celowniku Amazona
Teraz okazuje się, że Amazon idzie za ciosem w segmencie food delivery. Koncern dzięki nowej umowie ma możliwość przejęcia 2 proc. udziałów w holenderskiej firmie Just Eat Takeaway.com, która prowadzi aplikację Grubhub i inne usługi dostarczania jedzenia w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Europie i innych krajach.
Zgodnie z umową, udział ten może wzrosnąć do 15 proc., pod warunkiem spełnienia określonych warunków, głównie liczby nowych konsumentów pozyskanych przez Amazona.
W ramach nowo zawartego partnerstwa, Amazon oferuje amerykańskim członkom programu Prime bezpłatne roczne członkostwo w Grubhub+, bez opłat za dostawę przy zamówieniach powyżej 12 dol.
Czytaj także: Pokaz dronów z okazji polskiego debiutu Amazon Prime Day
Grubhub zmaga się z kłopotami na ostrym konkurencyjnym rynku dostaw żywności, a Just Eat Takeaway był chętny do sprzedaży aplikacji, zaledwie dwa lata po jej nabyciu. Po ogłoszeniu swojego nowego partnerstwa z Amazonem, firma powtórzyła, że nadal aktywnie bada częściową lub pełną sprzedaż Grubhuba.
W pierwszym kwartale br. wzrost zamówień Just Eat Takeaway w Ameryce Północnej spadł o 5 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem, do 89,6 mln zamówień.
Ale obecna umowa daje istniejącym i potencjalnym członkom Prime w USA nowe możliwości tuż przed wydarzeniem sprzedażowym Prime Day w połowie lata. Członkowie Prime w ponad czterech tys. miast w USA mogą korzystać z członkostwa w Grubhub, co daje dodatkowe rynkowe perspektywy.
Czytaj także: Amazon stosuje monopol w Wielkiej Brytanii? Regulator to sprawdzi
Dołącz do dyskusji: Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia