Allegro z uproszczoną i bardziej personalizowaną stroną główną
Strona główna Allegro będzie w większym stopniu dostosowana do preferencji każdego przeglądającego ją internauty. Uproszczono też jej wygląd.
W nowej odsłonie strony głównej Allegro pokazywanych jest więcej karuzel produktowych, opartych na wcześniejszych wyszukiwaniach i aktywności w serwisie każdego użytkownika. Internautom wyświetlane są też inspiracje dopasowane do ich potencjalnych zainteresowań i trwających kampanii promocyjnych.
Ponadto strona główna została uproszczona: ograniczono liczbę widocznych elementów i skupiono się na najskuteczniejszych formatach reklamowych. Ma to zwiększyć przejrzystość i poprawić nawigację w witrynie.
- Wprowadzone zmiany były testowane przez użytkowników na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy. Testy te potwierdziły, że odświeżona strona pozytywnie przekłada się nie tylko na kwestie estetyczne, ale również daje użytkownikom lepszy dostęp do szerokiego asortymentu produktów. Co więcej, nowa ekspozycja przekłada się też na wyższą konwersję ofert naszych partnerów - opisuje Kacper Dworczyk, business product manager w Allegro.
- Teraz, gdy odświeżona odsłona naszej strony głównej trafiła do wszystkich użytkowników, mamy nadzieję, że sprawi ona, że ich codzienne zakupy będą jeszcze prostsze i wygodniejsze - podkreśla.
Zmiany na stronie głównej Allegro wprowadzono wersji desktopowej i mobilnej serwisu oraz jego aplikacji mobilnej. Witryna zachowała swoje wszystkie dotychczasowe funkcjonalności.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. W grudniu ub.r. odwiedziło ją 19,39 mln użytkowników (czyli 65,36 proc. wszystkich polskich internautów), spędzając średnio po 2 godziny i 13 minut (dane z Mediapanelu).
Allegro przeceniło Mall Group i podniosło opłaty
Krótko przed publikacją wyników finansowych za trzeci kwartał ub.r. Allegro poinformowało o zrealizowaniu niepieniężnego odpisu w kwocie 2,293 mld zł dotyczącego wartości aktywów firm Mall Group i WE|DO, przejętych wiosną br. Władze spółki przyznały, że kupiła firmy na szczycie cyklu rynkowego, natomiast wyniki finansowe obu „okazały się znacznie niższe niż pierwotnie zakładano”.
W związku z tym odpisem grupa Allegro w trzecim kwartale ub.r. przy wzroście wpływów o 88 proc. do 2,3 mld zł i zysku EBITDA o 14 proc. do 537,3 mln zł zanotowała 2,2 mld zł straty netto. W skali trzech kwartałów przychody poszły w górę o 57,8 proc. do 5,92 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA zmalał z 1,57 do 1,48 mld zł.
W drugiej połowie listopada ub.r. roczna subskrypcja Allegro Smart! podrożała z 49 do 59,90 zł, a Allegro Smart Student! - z 39 do 49,90 zł. Nie zmienił się cena Allegro Smart! przy zakupie na miesiąc - nadal wynosi 10,99 zł. Równocześnie Allegro wycofało się z wprowadzenia do regulaminu zapisu pozwalającego podwyższać w oparciu o wskaźniki inflacyjne ceny i minimalnej kwoty zakupów w ramach Allegro Smart!
Od listopada sprzedawcy niekorzystający z usługi abonamentowej na Allegro płacą dodatkowo 1 zł od każdej oferty, w której doszło do sprzedaży, a sprzedawcy z kontem zwykłym będą ponosili identyczne opłaty i prowizje jak ci z kontem firmowym.
Z początkiem listopada podwyższono opłatę pobieraną na Allegro za przesyłki produktów do Paczkomatów InPostu i związane z tym usługi dodatkowe, a także za przesyłki do punktów DPD Pickup.
Dołącz do dyskusji: Allegro z uproszczoną i bardziej personalizowaną stroną główną
Potrzebna jest dobra wyszukiwarka, bo najbardziej irytuje przekopywanie sie przez 1000 ofert, w ktorych przewija sie 30 tych samych przedmiotów drozszych lub tańszych o zlotwke a potem w innym kolorze, a my szukamy czegos innego, ale jesteśmy zmuszeni cigale ogladac to samo na kolejnych stronach.