SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro inwestuje w eBilet Polska, będzie sprzedawać bilety na koncerty i mecze

Allegro zawarło umowę inwestycyjną z eBilet Polska, właścicielem platformy sprzedażowej eBilet.pl. Na mocy porozumienia na Allegro pojawią się oferty z biletami na koncerty oraz inne imprezy rozrywkowe, kulturalne i sportowe, a użytkownicy eBilet.pl będą mogli korzystać z programu Allegro Smart!.

W komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl nie podano, jaką część udziałów eBilet Polska przejmie Allegro. Zaznaczono natomiast, że na transakcję musi zgodzić się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, co wskazuje, że umowa dotyczy ponad 50 proc. udziałów eBilet Polska.

W ramach współpracy na Allegro pojawią się bilety z oferty eBilet Polska. Ponadto do zespołu Grupy Allegro dołączą menedżerowie z przejmowanej firmy.

- Dzięki współpracy Allegro i eBilet.pl bilety na tysiące wspaniałych występów, koncertów i innych wydarzeń będą dostępne dla klientów Allegro na wyciągnięcie ręki. Imprezy kulturalne i rozrywkowe są częścią bardzo atrakcyjnego i dynamicznie rozwijającego się rynku w Polsce. Zainteresowanie klientów Allegro takimi wydarzeniami także rośnie. Internetowa sprzedaż biletów na imprezy rozrywkowe w Polsce jest warta ponad 700 milionów złotych i rośnie o około 20 proc. rocznie. Wspólnie z eBilet.pl chcemy zająć istotną pozycję w tej kategorii - uzasadnia Francois Nuyts.

- Spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży dzięki dotarciu z naszą ofertą do klientów Allegro. Dotyczy to nie tylko dużych, ale także mniejszych miast. Z kolei klienci eBilet.pl otrzymają szeroką gamę produktów i usług dostępnych na Allegro, choćby takich jak Allegro Smart! - zapowiada Marcin Matuszewski, prezes eBilet Polska.

- Naszym celem jest zaoferowanie klientom w Polsce jednego miejsca, w którym będą mogli inspirować się i planować czas wolny. Jednocześnie organizatorom wydarzeń i imprez zaproponujemy nowe, ekskluzywne narzędzia, pozwalające dotrzeć do szerokiej publiczności. Dzięki naszej współpracy klienci Allegro i eBilet.pl będą mieli jeszcze lepszy dostęp zarówno do wydarzeń ogólnopolskich, jak i lokalnych - wylicza Marcin Matuszewski.

eBilet Polska ze wzrostem wpływów i konkurencji

Firma eBilet Polska prowadzi sprzedaż biletów na koncerty, wydarzenia sportowe, kulturalne i muzyczne. Oferuje je w swoim serwisie eBilet.pl, a także za pośrednictwem stacjonarnych punktów sprzedaży (m.in. Empik i Media Markt) oraz innych witryn internetowych.

Spółka zapewnia kompleksową obsługę transakcji internetowych związanych ze sprzedażą biletów i obsługą klienta, a także działania z zakresu marketingu, logistyki oraz obsługi imprez.

W ub.r. eBilet Polska zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 10,3 proc. do 150,19 mln zł oraz 1,23 mln zł zysku netto (wobec 870,5 tys. zł zysku rok wcześniej).

W sprawozdaniu z działalności złożonym w KRS zarząd firmy wśród czynników ryzyka podał rosnącą konkurencję. Zwrócono uwagę, że od 2014 roku jest obecny w Polsce koncern biletowy Ticketmaster (powiązany kapitałowo z Live Nation), który w ub.r. przejął trzecią pod względem wielkości spółkę na naszym rynku biletowym spółkę Ticketpro. Ponadto powstało wiele małych firm biletowych obsługujących sprzedaż biletów na mniejsze wydarzenia.

Allegro z nowym właścicielem i prezesem

Jesienią 2016 roku ogłoszono, że Grupa Allegro (należą do niej platformy Allegro.pl i Ceneo.pl) zostanie kupiona od koncernu Naspers przez fundusze inwestycyjne Cinven, Permira i Mid Europa. Transakcję, o wartości 3,25 mld dolarów, sfinalizowano na początku ub.r.

Według sprawozdań złożonych w KRS, od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro miało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób.

Od początku sierpnia br. prezesem Allegro jest Francois Nuyts, poprzednio związany z Amazonem. Zastąpił na tym stanowisku Przemysława Budkowskiego.

W październiku br. serwis Allegro.pl zanotował 17 mln realnych użytkowników i 1,26 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro - 3,01 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI).

Dołącz do dyskusji: Allegro inwestuje w eBilet Polska, będzie sprzedawać bilety na koncerty i mecze

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Obserwator
Trzeba pamiętać o tym, że ok. 1/3 udziałów w spółce prowadzącej portal eBilet zostało w latach 2011 - 2012 przejętych na podstawie jawnej nieuczciwości, polegającej na: 1) podstępnym uzyskaniu wyroku zaocznego (kilka lat później uchylonego), 2) przeprowadzeniu egzekucji z udziałów na podstawie tego wyroku, 3) przeniesieniu majątku portalu do następnej spółki, czyli eBilet Polska Sp. z o.o. oraz 4) stworzenia "łańcuszka" spółek umiejscowionych na Cyprze Powyższe działania stały się źródłem kilku procesów odszkodowawczych o duuużej wartości. Procesy te angażują sądy wszystkich szczebli z Sądem Najwyższym włącznie. Wypada mieć nadzieję, że Allegro dysponuje wystarczająco dobrymi prawnikami, by nie pozwolić na powiązanie tej szanowanej firmy z podejrzaną historią nabycia udziałów przez sprzedających.
odpowiedź
User
allaround
Od strony prawnej pewnie latwiej temat przeskoczyc niz od strony etycznej. Tutaj jest pytanie czy robienie biznesu na czyjejs krzywdzie jest etyczne? na pewno nie jest eleganckie
odpowiedź
User
Tomasz Żurawina
Do Obserwator
Czy dobrze rozumiem, że Allgro kupuje coś co w 1/3 jest ukradzione?
odpowiedź