Allegro podwyższa prowizje od sprzedaży produktów spożywczych, rowerów i militariów
Od 31 października na Allegro będą obowiązywać nowe prowizje w kilku kategoriach. Przy sprzedaży produktów spożywczych trzeba będzie płacić 9 proc., a przy sprzedaży rowerów - 6 proc. (maksymalnie 100 zł).
W kategorii produktów spożywczych stawka prowizji wzrosła z 8 do 9 proc., a w podkategorii rowerów - z 5 do 6 proc. (jednocześnie w tej drugiej sekcji wprowadzono maksymalną wartość prowizji - 100 zł).
Zmieniono też prowizję w kilku innych podkategoriach: Wyposażenie z wyłączeniem inteligentnego domu (w ramach kategorii Dom i ogród) - z 10 do 11 proc., Meble (w kategorii Dziecko) - z 9 do 10 proc., Militaria (w ramach kategorii Sport i turystyka) - z 8 do 9 proc. oraz Manicure i pedicure z wyłączeniem urządzeń (w ramach kategorii Uroda) - z 10 do 11 proc.
Z kolei w podkategorii Perfumy i wody działu Uroda wprowadzono minimalną wysokość prowizji (jej stawka to 8 proc.) - 1 zł.
Ponadto w cenniku zapisano nową stawkę za usługę Sklep Allegro, podwyższoną w połowie br. z 9,90 do 39 zł.
Według sprawozdań złożonych w KRS od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro zanotowało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego nowego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób.
We wrześniu br. Allegro.pl miało 16,78 mln użytkowników i 1,19 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro - 2,81 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI).
Dołącz do dyskusji: Allegro podwyższa prowizje od sprzedaży produktów spożywczych, rowerów i militariów
Likwidacja sprzedaży przez konta zwykłe w długiej perspektywie będzie dobra dla rynku. Sprzedawcy indywidualnie przeniosą się na jakiś konkurencyjny serwis i będa tam handlować. Za nimi pójdą kupujacy. Wbrew pozorom bedzie to raczej na niekorzysć allegro. obstawiam, że raczej będą utrudniać życie indywidualnym niż ich wyrzucać z platformy