Aliexpress ze spadkiem w Polsce. W górę Castorama.pl, eObuwie i Amazon (TOP10)
Wśród serwisów e-commerce zdecydowanie na czele nadal jest Allegro, a ponad 10 mln użytkowników zanotowały też Ceneo.pl i Mediaexpert.pl. Najbardziej w czołówce zmalały wyniki Aliexpress.com, natomiast spore wzrosty osiągnęły Castorama.pl, eObuwie i Amazon.
Przeglądarkową wersję Allegro w maju br. odwiedziło 18,14 mln internautów, co przełożyło się na 62,42 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualenemedia.pl. Z kolei Allegrolokalnie.pl, skierowany dla sprzedawców indywidualnych, zanotowało 5,09 mln odwiedzających i 17,54 proc. zasięgu.
Poziom 10 mln użytkowników przekroczyły jeszcze porównywarka Ceneo.pl (należąca do Allegro) i Mediaexpert.pl. Pierwszy serwis zanotował 13,2 mln odwiedzających i 45,44 proc. zasięgu, a drugi - 10,1 mln odwiedzających i 34,76 proc. zasięgu.
Grupa Allegro w drugim kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów rok do roku o 28,4 proc. do 1,308 mld zł oraz zysku netto ze 185 do 295,9 mln zł, przy czym wpływy z Ceneo.pl zwalały, tak samo jak wydatki marketingowe.
Sklep internetowy sieci RTV Euro AGD, działający pod adresem Euro.com.pl, odwiedziło 9,12 mln internautów, co przełożyło się na 31,38 proc. zasięgu. Aliexpress.com to jedyny zagraniczny serwis w zestawieniu, zanotował 6,21 mln użytkowników i 21,39 proc. zasięgu.
Empik.com przyciągnął 6,03 mln internautów (co dało 20,76 proc. zasięgu), Castorama.pl - 5,85 mln (20,13 proc. zasięgu), apteka internetowa Doz.pl - 5,54 mln (19,08 proc. zasięgu), natomiast eObuwie.com.pl (należące do grupy CCC) - 5,34 mln (18,39 proc. zasięgu).
Na początku marca br. w pełnej wersji ruszył w Polsce sklep internetowy Amazon. Działa u nas pod dwiema domenami, w maju Amazon.pl zanotował 4,3 mln użytkowników i 14,8 proc. zasięgu, a Amazon.com - 2,48 mln odwiedzających i 8,54 proc. zasięgu.
Z kolei aplikacja mobilna Allegro miała 8,9 mln użytkowników i 30,6 proc. zasięgu, była zdecydowanie najpopularniejszą z rodzimych aplikacji - druga w zestawieniu aplikacja OLX.pl miała 5,65 mln odwiedzających i 19,5 proc. zasięgu, a trzecie Jakdojade - 1,81 mln użytkowników i 6,2 proc. zasięgu (w badaniu Mediapanel uwzględniane są jedynie aplikacje audytowane).
Dziesięć witryn z zestawienia w maju łącznie miało 84,64 mln użytkowników (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności), wobec 86,22 mln w kwietniu. Tym samym miesiąc do miesiąca zanotowały spadek o 1,58 mln odwiedzających (1,8 proc.).
Na Allegro.pl liczba internautów zmalała o 672,1 tys. (3,6 proc.), na Ceneo.pl - o 218,9 tys. (1,6 proc.), a na Allegrolokalnie.pl - o 42,3 tys. (0,8 proc.). Najbardziej w dół poszły wyniki Aliexpress.com - o 882,7 tys., czyli 12,4 proc.
Na Mediaexpert.pl ubyło 96,5 tys. internautów (to 0,9 proc. w dół), na Euro.com.pl - 61,6 tys. (0,7 proc.), na Empik.com - 148,5 tys. (2,4 proc.), a na Doz.pl - 162,8 tys. (2,8 proc.).
Wzrost osiągnęły jedynie Castorama.pl i eObuwie.com.pl. W pierwszym serwisie liczba użytkowników zwiększyła się o 497,3 tys. (9,3 proc.), a w drugim - o 205,1 tys. (4 proc.).
Amazon.pl zanotował wzrost polskich internautów z 3,66 do 4,3 mln zł, a Amazon.com - spadek z 2,74 do 2,48 mln. W konsekwencji liczba użytkowników obu domen Amazona z miesiąca na miesiąc poszła w górę z 6,4 do 6,78 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Aliexpress ze spadkiem w Polsce. W górę Castorama.pl, eObuwie i Amazon (TOP10)