Kilkadziesiąt firm wykupiło reklamy adresowalne w TVN. Geotargetowanie najpopularniejsze
Na początku października TVN wprowadził do oferty Addressable TV. Maciej Ziąbrowski, business developments & integrations director TVN Warner Bros. Discovery informuje Wirtualnemedia.pl, że na reklamy adresowalne zdecydowało się już kilkudziesięciu klientów. Pierwsze kampanie wyemitowano w serwisie Player.
Dzięki DAI (dynamicznej technologii podmiany reklam), TVN może oferować rozwiązania zbliżone do tych stosowanych w internecie, m.in. przez gigantów internetowych typu Google czy Facebook. Na razie takie spoty są dostępne dla odbiorców naziemnych z urządzeniami obsługującymi HbbTV, które są podłączone do internetu. TVN szacuje liczbę takich telewizorów w Polsce na 800 tys. Drugi etap to wdrożenie reklam adresowalnych w serwisie streamingowym Player, a później dla widzów korzystających z sieci kablowych.
Dzięki DAI możliwa jest podmiana spotów w blokach reklamowych, aby trafiły one do konkretnych grup docelowych. Na przykład osób z danego województwa, powiatu, miasta, gminy, o określonych dochodach, w danym przedziale wiekowym, konkretnej płci lub interesujących się jakąś tematyką. Pierwsze reklamy adresowalne na antenach TVN wyemitowano w poniedziałek 3 października br. Do końca roku w zasięgu ma znaleźć się 1,3 mln urządzeń, czyli blisko 3 mln osób.
TVN zadowolony z DAI
TVN Warner Bros. Discovery przekonuje, że wprowadzenie do oferty reklamy adresowalnej było dobrym posunięciem. - Niemal dwa miesiące temu otworzyliśmy nowy rozdział w reklamie telewizyjnej w Polsce i na świecie. Oferta Addressable TV w unikalny sposób łączy zalety tradycyjnej telewizji liniowej – jej zasięg, oddziaływanie emocjonalne, dowiedzioną siłę w budowaniu marek – z możliwościami świata digital, w tym przede wszystkim z większą precyzją dotarcia, lepszym dopasowaniem reklam czy wreszcie możliwościami bezpośredniego mierzenia efektów. Od momentu jej wprowadzenia na rynek, czyli 3 października, cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem marketerów - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Ziąbrowski, business developments & integrations director TVN Warner Bros. Discovery.
Ilu klientów skorzystało z oferty? - W tym stosunkowo krótkim okresie wielu klientów TVN Media zdecydowało się przetestować oferowane przez nas rozwiązanie. Zrealizowaliśmy kampanie reklamowe z kilkudziesięcioma klientami, a część z nich zdecydowała się już teraz na długofalową współpracę. Skala popytu bardzo nas zaskoczyła. Jednocześnie sukces tego unikalnego rozwiązania już w początkowym okresie dostępności na rynku potwierdza jego skuteczność - wyjaśnia Ziąbrowski.
Zobacz także: Addressable TV w Polsce. Rzeczywista rewolucja w reklamie telewizyjnej czy jedynie dodatkowe źródło przychodów dla nadawców?
Player już z reklamą adresowalną
Firma nie zdradza konkretnie jakie spoty wyemitowano w technologii DAI. Uchyla jednak rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o rodzaje targetowania. - Kontynuujemy rozwijanie Addressable TV w oparciu o zgłaszane przez klientów funkcjonalności – wdrożyliśmy m.in. możliwość poszerzenia zasięgu geotargetowania o dany promień od lokalizacji (np. konkretnego miasta lub kodu pocztowego). Spośród kryteriów wybieranych przez klientów, to właśnie geotargetowanie jest najpopularniejszym filtrem. Poza tym kryterium grupy odbiorców reklam Addressable TV są najczęściej określane na podstawie danych demograficznych czy dochodu - wyjaśnia przedstawiciel TVN Warner Bros. Discovery.
Zobacz także: TVN idzie w ślady Sky. „Oglądane programy są jak przycisk lubię to”
Reklama adresowalna, zgodnie z zapowiedziami, zadebiutowała też na Playerze. - Pierwsze kampanie z zastosowaniem spersonalizowanych kryteriów targetowania zostały także wyemitowane przy treściach z biblioteki na żądanie serwisu player.pl. Systematycznie pracujemy nad zastosowaniem Addressable TV w całym inventory, jakie mamy do dyspozycji w grupie – wyjaśnia przedstawiciel TVN Warner Bros. Discovery – zdradza Ziąbrowski.
Dołącz do dyskusji: Kilkadziesiąt firm wykupiło reklamy adresowalne w TVN. Geotargetowanie najpopularniejsze