6,6 mln widzów „M jak miłość”, konkurencja TVP2 bez szans
Średnio 6,63 mln widzów oglądało „M jak miłość” w sezonie 2014/2015. Serial stracił 100 tys. oglądających i zdecydowanie wygrał z konkurencją - zajmujący drugie miejsce w tym czasie Polsat miał niemal 5 mln widzów mniej. Wpływy z reklam wyniosły 111 mln zł.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 1 września 2014 roku do 9 czerwca br. wyniosła 6,63 mln osób. Przełożyło się to na 40,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 33,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek serialu wyemitowano 10 marca br. Przed telewizorami zgromadził on 7,43 mln oglądających. Kolejne miejsce zajął odcinek z 16 marca br. z widownią na poziomie 7,23 mln osób.
| Wszyscy 4+ |
| 16-49 |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP2 - M jak miłość | 6 631 975 | 40,33% | 33,11% |
Polsat | 1 777 918 | 10,81% | 16,00% |
TVP1 | 1 039 146 | 6,32% | 5,54% |
TVN | 1 006 004 | 6,12% | 7,43% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia „M jak miłość” spadała nieznacznie. Wówczas serial śledziło 6,73 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 41,90 proc. oraz 36,05 proc. udziału (więcej na ten temat).
Telewizyjna Dwójka w paśmie nadawania swojego sztandarowego hitu była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z wynikiem gorszym aż o 4,9 mln widzów zajął Polsat, który emitował wtedy filmy fabularne w paśmie „Mega Hit” i „Hell’s Kitchen”. Dało mu to 10,81 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (m.in. „Teatr Telewizji”, filmy fabularne, testy, seriale; 6,32 proc.), a czwarta - TVN (gł. „Ugotowani”; 6,12 proc.). W grupie komercyjnej kolejność stacji była nieco inna - za Polsatem plasował się TVN.
| Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR% |
10-03-2015 | 7 432 826 | 44,83% |
16-03-2015 | 7 359 098 | 44,11% |
27-01-2015 | 7 231 515 | 43,06% |
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2014/2015 wyniosły 110,9 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one niższe - uplasowały się na poziomie 94,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku. Nowe odcinki serialu widzowie zobaczą jesienią tego roku.
Dołącz do dyskusji: 6,6 mln widzów „M jak miłość”, konkurencja TVP2 bez szans
Jak żyć?