50 tys. zł za nowe logo Dworca Centralnego
Warszawski Dworzec Centralny ma nową identyfikację wizualną, opartą na minimalistycznym logo. Przygotowały ją Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska, których projekt został wybrany z ponad 250 zgłoszeń.
Nowa identyfikacja Dworca Centralnego ma minimalistyczny, nowoczesny design. Logo nawiązuje formą do rozkładów jazdy pociągów i punktów na mapie, a stylistyka całej oprawy współgra z charakterem dworca. We wszystkich materiałach stosowana jest nazwa Warszawa Centralna, pod którą Dworzec funkcjonuje w rozkładach jazdy pociągów.
Nowe logo ma być umieszczane na materiałach promocyjnych i użytkowych wizytówkach czy kopertach, ale można je zastosować także na koszulkach, torbach czy butelkach.
Projekt identyfikacji wybrano w konkursie zorganizowanym przez PKP S.A. oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Twórcy z całej Polski nadesłali ponad 250 prac, a najlepszy zdaniem jury okazał się projekt Anety Lewandowskiej i Joanny Fidler-Wieruszewskiej, studentek V roku na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Otrzymały one 50 tys. zł nagrody i podejmą współpracę z PKP. Dwa równorzędne wyróżnienia przyznano duetowi Marcel Kaczmarek i Marcin Rusak oraz Alinie Rybackiej-Gruszczyńskiej.
- O konkursie na identyfikację Dworca Centralnego w Warszawie dowiedziałyśmy się w dniu jego ogłoszenia. Prace nad projektem przebiegały w kilku etapach, począwszy od zbierania informacji na temat historii Dworca Centralnego, poprzez analizę identyfikacji wizualnych innych placówek tego typu, aż po ukończenie samej fazy projektowej. Zaczynając prace nad stworzeniem identyfikacji Dworca Centralnego obrałyśmy sobie za cel projekt do własnego wspólnego portfolio. Ostatecznie postanowiłyśmy spróbować swoich sił w walce o nagrodę główną i zgłosiłyśmy go do konkursu - powiedziały laureatki.
- Punktem wyjścia było dla nas logo, które w naszym założeniu miało jak najlepiej mówić o funkcji Dworca Centralnego. Użyłyśmy pełnej nazwy dworca, nawiązałyśmy także do powszechnego sposobu oznaczania stacji na mapach komunikacyjnych. W ten sposób uzyskałyśmy logotyp, który jednoznacznie oddaje charakter miejsca. Wychodząc od projektu logotypu, użyłyśmy jego elementów (koła, linii) w innych częściach projektu, m.in na wizytówkach czy kopertach. Natomiast na plakatach usytuowałyśmy ilustracje w okręgu, który jest punktem centralnym plakatu, pod nim umieszczając informacje dotyczące wydarzenia w sposób nawiązujący do oznaczenia kolejnych stacji na jednej trasie - dodały.
Nowe logo pojawi się na Dworcu Centralnym w grudniu br., kiedy będą obchodzone jego 38. urodziny. Ponadto podróżni będą mogli oglądać linię produktów marketingowych przygotowaną specjalnie dla Dworca.
- Jestem przekonana, że zwycięski projekt pomoże nam w komunikowaniu dworca jako miejsca wyjątkowego, gdzie zarówno pasażerowie jak i mieszkańcy miasta mają okazję uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach kulturalnych i społecznych - podkreśla Justyna Sołtyk, dyrektor departamentu marketingu w PKP S.A.
Dołącz do dyskusji: 50 tys. zł za nowe logo Dworca Centralnego