SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa 4fun Media: wpływy 19 proc. w górę, zysk ponad dwa rady wyższy

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa 4fun Media osiągnęła 11,4 mln zł wpływów sprzedażowych (po wzroście o 19 proc. w skali roku) oraz 1,45 mln zł zysku netto (wobec 650 tys. zł rok wcześniej). Pion reklamy zewnętrznej podwoił przychody i osiągnął zysk.

Ross Newens, prezes 4fun Media Ross Newens, prezes 4fun Media

Koszty własne sprzedaży 4fun Media zwiększyły się z 6,55 do 7,79 mln zł, natomiast inne koszty sprzedaży zmalały z 973,2 do 785,9 tys. zł. Natomiast koszty ogólnego zarządu zwiększyły się z 936 tys. zł do 1,13 mln zł.

Zysk firmy z działalności operacyjnej wzrósł z 1,03 do 1,73 mln zł.

Głównym źródłem wpływów 4fun Media jest reklama telewizyjna (firma jest nadawcą stacji 4fun.tv, 4fun Gold Hits oraz 4fun Dance). Przychody z tego tytułu zmalały w skali roku o 4 proc. do 5,38 mln zł. W konsekwencji ich udział w łącznych wpływach firmy zmalał z 58 do 47 proc.

Z kolei przychody z reklamy zewnętrznej (zajmuje się nią spółka Screen Network) zwiększyły się aż o 110 proc. do 2,96 mln zł. Ten segment osiągnął 834,55 tys. zł zysku EBITDA, wobec 499,09 tys. zł straty rok wcześniej. Pod koniec kwietnia Screen Network zaczęła współpracę z firmą Selectivv Mobile House oferującą narzędzia pozwalające targetować reklamy na nośnikach indoorowych i outdoorowych.

Natomiast agencja reklamowa FCB Bridge4fun osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 41 proc. do 2,45 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 664,72 do 499,15 tys. zł.

- W ocenie zarządu 4fun Media S.A., kolejne kwartały 2018 rok powinny przynieść utrzymanie stabilnego poziomu oglądalności kanałów muzycznych będących własnością spółki jak i dalszą dywersyfikację przychodów, a także systematyczny wzrost sprzedaży pochodzącej z innych źródeł niż tradycyjna reklama telewizyjna, w szczególności ze sprzedaży reklamy zewnętrznej oraz działalności agencji reklamowej. Strategicznym celem działalności na kolejne kwartały będzie synergiczne wykorzystywanie posiadanych zasobów oraz hybrydowe podejście do klientów wykorzystujące różne kanały komunikacji - napisano w raporcie finansowym firmy.

- Ponadto zarząd 4fun Media szacuje, iż dokonane w spółce optymalizacje kosztowe pozwolą utrzymać dwucyfrowe wskaźniki rentowności - dodano.

Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media: wpływy 19 proc. w górę, zysk ponad dwa rady wyższy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl