3/5 Polaków otwartych na nowości
60% Polaków deklaruje, że chętnie sięga i wypróbowuje nowe produkty pojawiające się na rynku - wynika z badania Ipsos.
Tylko co dziesiąty respondent przyznał, że jest sceptyczny wobec nowych produktów i woli polegać na tych już sprawdzonych.
Po nowości na rynku chętniej sięgają kobiety (o 8 pkt. proc. więcej kobiet niż mężczyzn deklaruje dużą otwartość na nowe produkty) oraz ludzie młodzi, poniżej 30 roku życia. Nie ma znaczącej różnicy w deklarowanej otwartości na nowości między grupą trzydziestolatków a czterdziestolatków. Ponadto kobiety, częściej niż mężczyźni, dzielą się informacjami o znalezionych nowościach z osobami ze swojego otoczenia.
Prawie 2/3 Polaków deklaruje, że osoby z ich otoczenia często pytają ich o radę jakie produkty wybrać spośród pojawiających się na rynku nowości. Tyle samo respondentów twierdzi, że gdy trafia na nowość, która im się podoba, chce powiedzieć o niej innym.
Dla 57% ankietowanych nowości pojawiające się na rynku są częstym tematem rozmów ze znajomymi i rodziną. Połowa Polaków przyznała również, że często wyszukuje informacji o nowościach w prasie i internecie.
Mężczyźni nieco częściej niż kobiety udzielają rad znajomym i rodzinie o nowych produktach i wyszukują o nich informacji w prasie i internecie. Natomiast nieco więcej kobiet niż mężczyzn chętnie poleca sprawdzone produkty innym i rozmawia o nich ze znajomymi i rodziną.
3/4 badanych deklaruje, że w przypadku zakupu nowych produktów weźmie bardziej pod uwagę takie, które mogą być dopasowane do indywidualnych potrzeb. 61% respondentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkty, które uważają za oryginalne.
Większość ankietowanych deklaruje ponadto, że bierze pod uwagę zakup tylko takich nowych produktów, które są prawdziwe i autentyczne (69%). 57% respondentów przyznało, że zasady etyczne jakimi kierują się producenci wpływa na ich zakupowe decyzje.
Prawie 70% badanych uważa, że warto zapłacić więcej za produkty, które pozwalają zaoszczędzić czas. Mężczyźni są nieco bardziej skłonni wydać więcej na tego typu produkty niż kobiety.
Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos w lutym 2014 r. techniką on-line na panelu Ipsos na 1000-osobowej próbie reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek i region dla populacji Polaków w wieku 19-49 lat.
Dołącz do dyskusji: 3/5 Polaków otwartych na nowości