25 mln tabletów sprzedanych w II kw., w górę Apple
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 25 milionów tabletów. Wzrost do najwyższego od blisko dwóch lat udziału w rynku zanotowało Apple.
Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 66,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 14,9 miliona do 24,9 miliona urządzeń.
Apple sprzedało 17 milionów iPadów, co dało firmie z Cupertino 68,3 proc. rynkowego udziału - o 6,3 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej i jednocześnie najwięcej od III kwartału 2010 roku.
Tymczasem udział w rynku systemu Android pozostał na niezmienionym wobec stanu sprzed roku poziomie 29,3 proc. Globalna sprzedaż tabletów opartych na opracowanej przez Google platformie wzrosła w ujęciu rocznym o ponad połowę - z 4,4 miliona do 7,3 miliona sztuk.
>>> W 2016 r. na świecie będzie 780 mln użytkowników tabletów
Z kolei tylko 1,2 proc. udziału w rynku zdobyły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Microsoftu.
Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - II kw. 2012 r.
Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) | II kw. 2011 | II kw. 2012 |
Apple iOS | 9.3 | 17.0 |
Android | 4.4 | 7.3 |
Microsoft | 0.6 | 0.3 |
Pozostałe | 0.7 | 0.3 |
Suma | 14.9 | 24.9 |
Udział w rynku | II kw. 2011 | II kw. 2012 |
Apple iOS | 62.0% | 68.3% |
Android | 29.3% | 29.3% |
Microsoft | 4.0% | 1.2% |
Pozostałe | 4.7% | 1.2% |
Suma | 100.0% | 100.0% |
Wzrost r/r | N/A | 66.8% |
Dołącz do dyskusji: 25 mln tabletów sprzedanych w II kw., w górę Apple