2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik
W 2007 r. spadła sprzedaż największych dzienników ogólnopolskich -ponad 15 proc. stracił Dziennik. Miniony rok był udany dla "GazetyWyborczej", która zanotowała sprzedaż o 15 tys. egzemplarzy większąniż w 2006 roku. Przedstawiamy podsumowanie 2007 r.
Liderem sprzedaży na rynku dzienników w 2007 roku pozostał"Fakt" (Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż wyniosła514 tys. 499 sztuk, czyli o 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej -wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła "GazetaWyborcza", której w 2007 roku średnia sprzedaż wyniosła 443 tys.307 sztuk i wzrosła o 3,4 proc. wobec 2006 roku.
Trzecie miejsce przypadło "Super Expressowi". Średnia sprzedażtego dziennika spadła o 0,3 proc. i wyniosła 197 tys. 414egzemplarzy.
Z kolei średnia sprzedaż "Dziennika" wyniosła 183 tys. 368egzemplarzy i była niższa niż w 2006 roku o 15,2 proc. Straciłarównież "Rzeczpospolita".
Tytuł | Dzienniki ogólnopolskie | |||
2007 | 2006 | |||
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |||
Fakt | 514499 | 513683 | ||
GazetaWyborcza | 443307 | 428335 | ||
SuperExpress | 197414 | 199176 | ||
Dziennik | 183368 | 216248 | ||
Rzeczpospolita | 146008 | 150568 | ||
GazetaPrawna | 74712 | 69532 | ||
PrzeglądSportowy | 67625 | 72441 | ||
PulsBiznesu | 20122 | 20265 | ||
Parkiet | 11521 | 9532 |
Łączna sprzedaż wszystkich dzienników (m.in. Polski) w 2007 r.wyniosła 2,41 mln egzemplarzy i była o 2,2 proc. mniejsza niż rokwcześniej. Co dalej? Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, szefa grupydomów mediowych OMD, cytowanego przez GW, w tym roku na rynkuzabraknie miejsca dla jednego z tytułów.
Dołącz do dyskusji: 2007: Fakt liderem, ostro w dół Dziennik